Tuesday, July 1, 2008

Kes Liwat Anwar : Penafian Pak Lah & Najib



Pak Lah menafikan beliau terlibat dalam konspirasi tuduhan liwat terhadap Anwar Ibrahim. Beliau juga yakin Datuk Najib juga tidak terlibat.Selang sehari, Najib juga buat penafian yang sama. Katanya beliau tidak terlibat dan ini bukan amalan kerajaan BN.




Sehari sebelum pembubaran Parlimen menjelang PRU 12 baru-baru ni wartawan bertanya Pak Lah adakah esok dewan dibubarkan?Pak Lah jawab, tak dak.. tak dak!Keesokannya, Pak Lah umum Dewan Rakyat dibubarkan!Semasa kempen PRU 12, wartawan tanya Najib adakah harga minyak akan naik selepas pilihanraya?Najib jawab, tidak!Selepas pilihanraya, wartawan sekali lagi tanya Najib adalah harga minyak akan naik?Najib jawab, tidak!Awal Jun lalu kerajaan umum minyak naik dengan kenaikan yang tertinggi dalam sejarah Malaysia!


Kelmarin dan semalam Pak Lah dan Najib sekali lagi kata 'TIDAK' apabila ditanya penglibatan mereka dalam tuduhan dan konspirasi liwat terhadap Anwar.Perkataan tidak itu dikeluarkan sewaktu rakyat memahami bahawa 'TIDAK' oleh mereka berdua adalah 'YA' sebenarnya.Saya tidak mengatakan begitu, tetapi otak saya yang benak ini turut berfikir;


1. Najib kata budak Saiful tu pergi pejabat TPM untuk memohon biasiswa. Bila pula TPM jaga biasiswa? Kenapa tidak pergi JPA, MARA, Kementerian Pengajian Tinggi, Pusat Zakat dan lain-lain?


2. Budak tu berhenti/dihentikan oleh UNITEN kerana prestasi akademik. Khabarnya CGPA terkumpul selama tiga semester hanya sekitar 1.6. Logikkah budak yang sebegitu bodoh akademik pergi berbincang untuk memohon biasiswa daripada pejabat TPM, bahkan dilayan secara langsung oleh Pegawai Khas Najib?


3. Logikkah budak sebodoh itu akademiknya tergamak mengajak dan diterima bergambar dengan pegawai khas Najib berlatar belakangkan pejabat TPM?


4. Logikkah budak sebodoh itu akademiknya berjaya mencuri masa menteri-menteri seperti Azalina, Mustapa dan Shahril bergambar bersama? utk artikel lain layari http://puteragunung tebu.blogspot. com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...