Friday, July 11, 2008

It's Okey To Cry

Adakah menangis membawa erti kekalahan, atau kesedihan ataupun kelemahan. Lebih malang lagi bila ada yang mengatakan “Menangis ? Macam perempuanlah dia ni.” Mungkin persepsi tersebut membuatkan kita jarang sekali untuk menitiskan air mata. Apa gunanya air mata yang Allah kurniakan buat kita jika kita tidak gunakan ?

Menangislah. Kau bukannya orang yang lemah jika kau menangis.

Sahabatku yang ku rindui. Persoalannya kemana air mata itu seharusnya ditumpahkan. Ada yang menyatakan kelemahan seorang lelaki adalah air mata seorang perempuan. Betul ke ? Bagaimana pula dengan kelemahan perempuan ?

Sahabatku yang ku kasihi, ingatlah, percayalah. Kita tidak mempunyai kekuatan selain air mata. Disebabkan kita insan yang lemah Allah kuniakan kita air mata untuk menangisi kelemahan itu. Disebabkan kita sering lupa dan alpa Allah kurniakan kita air mata supaya kita tidak lagi mengulangi kesalahan itu dan disebabkan kita sering merasai kita dalam keadaan keseorangan, Allah kurniakan air mata untuk kita merasai dekatnya Dia disisi kita pada ketika itu, berbanding pada masa yang lalu. Air matalah yang membuatkan iman kita sentiasa berada di dalam dada kita, Insya Allah.

Jadi apa salahnya untuk kita menangis. Menangis bukan bererti kita kalah, menangis bukan bererti kita lemah…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...