Tuesday, September 23, 2008

Suatu Hari Kita Akan Pergi Keseorangan

“Radieah, rugi tak pergi program Management Qalbu tu…best sangat. Tak pernah akak pergi program motivasi macam tu” Kakak yang sentiasa menjadi pemandu saya walau ke mana saya pergi tiba-tiba bersuara.

“La..kak. Nak buat macam mana banyak sangat assignment kena siapakan” saya meluahkan kekecewaan.

“Tak pelah mungkin tak ada rezeki. Actually, program tu biasa je tapi mungkin orang Indonesia yang buat modul mereka lain daripada kita. Slot muhasabah yang paling akak tak lupa”

“Kenapa?” tanya saya inginkan kepastian.

“Mula-mula dia tutup mata kita. Lepas tu bila buka mata…cuba bayangkan depan kita ada batu nisan tapi daripada papan batu nisan tu. Pada batu nisan tu lengkap semua maklumat…ada nama kita, nama mak kita…yang tak ada tarikh kematian. Bersirap darah akak bila tengok batu nisan tu…susunan keadaan kami semua disusun ikut macam susunan kubur….berbaris cantik”

“Oooo..macam tu ke?” Saya mengakuinya. Kalau saya ada tempat akak tu pun maybe pengsan sekejap kot.

Ye…hakikatnya suatu hari nanti kita akan pergi keseorangan. Sama ada cukup bekalan waktu itu nanti kita semua belum pasti. Saya tidak pasti keadaan saya…begitu juga anda semua. Perkara yang pasti….kita akan pergi

2 comments:

ghimau said...

perginya kita bukanlah suatu kehilangan atau suatu penamat.. cuma berpindah alam jua adanya.. :) salam perkenalan dari ghimau

Za's said...

kakak tu mesti kak izza kan???
hehe...mention je la nama sahabat tu...
it is one way to appriciate people...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...