Thursday, May 28, 2009

Buat Pencinta Buku

Entry kali ini khas saya tujukan buat individu yang tidak berpeluang ke Pesta Buku Antarabangsa 2009, di Kuala Lumpur baru-baru ini. Insya Allah, Pesta Buku Pulau Pinang 2009 akan diadakan di Tapak Ekspo Seberang Jaya bermula pada tarikh 29 Mei sehingga 7 Jun 2009. Tapak ekspo akan dibuka bermula jam 11 pagi sehingga 11 malam.

Pesta buku ini merupakan anjuran bersama Perbadanan Perpustakaan Awam Pulau Pinang dan Syarikat Adam. Penerbit-penerbit yang akan terlibat dalam ekspo tersebut antaranya ialah PTS, Alaf 21, SASBADI, Oxford Fajar, Longman, Pan Asia, dan Pelangi. Kalau tidak silap saya, penerbit Anbakri Publika, Pustaka Salam, Jundi Resources dan Al-Hidayah tidak ada di situ…(tak ada dalam iklan pun…) Jadi untuk mencari bahan berunsur agama agak terhad. Tetapi jangan bimbang PTS masih ada.

Selain itu terdapat aktiviti lain yang turut berlangsung antaranya pertandingan mewarna kanak-kanak da keluarga, program setiap bayi satu buk, cari benda tersembunyi, roda ilmu, akal pantas, teka-teki jawi, dan cepat akal.

Potongan serendah 20% sehingga 70% kepada buku-buku yang dijual di sana akan diberikan kepada pengunjung. Jadi jangan lupa untuk berkunjung ke tapak pesta buku tersebut.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...