Wednesday, March 24, 2010

Iluminati: Agenda Pemikiran Bawah Sedar

Jujur saya katakan, saya sebenarnya tidak benar-benar mengetahui dengan mendalam berkenaan iluminati/freemason. Tetapi saya dengan sedikit kefahaman tentangnya, moga-moga ia menjadi panduan atau gambaran awal untuk anda semua mengkajinya dengan lebih mendalam mengenainya. Saya ‘upload’kan satu video yang di’download’ daripada YouTube berkenaan dengan tragedi yang menimpa Michel Jackson. Ada maklumat penting yang boleh anda ambil melalui video tersebut.


Insya Allah. Seperti yang telah saya janjikan berkenaan entry yang lepas. Soalan yang diberikan kita akan cuba hurai satu persatu.

1. Talian kecemasan 911
Tiga nombor tersebut dipilih memandangkan nombor tersebut boleh dikaitkan dengan peristiwa runtuhan WTC pada 9 September (9.11). Pemikiran bawah sedar manusia akan sentiasa akan mengingati nombor tersebut dan sekali gus sebenarnya ia akan mencipta kebencian kepada ‘pengganas’ kerana melakukan ‘keganasan’ yang sedemikian rupa. Hal ini antara sebab mereka terlalu berbanga apabila kanak-kanak seusia dua tahun mampu mengingati nombor tersebut apabila berlaku kecemasan. Pemikiran bawah sedar manusia akan sentiasa mengingati peristiwa 9 September yang nombornya adalah sama dengan talian kecemasan tersebut. Hal ini sekali gus kebencian secara tidak sedar akan berterusan selagi talian 911 diguna pakai. Sebenarnya setiap nombor yang dipilih ada maksud tertentu. Antaranya 9 dan 11 adalah melambangkan ketidak sempurnaan pengiraan. Kesempurnaan pengiraan akan berlaku jika 9 nombor berkutnya adalah 10. Kesempurnaan melambangkan hak Tuhan. Jadi 'mereka' memilih 11 untuk melambangkan penentangan kepada penganut agama yang percaya akan kewujudan Tuhan.

2. 9 September 2001
Berlakunya runtuhan WTC merupakan sebab yang dicipta oleh ‘Amerika Syarikat’ yang sebenarnya telah dirancangan oleh golongan iluminati untuk melakukan penjajahan atau peperangan secara fizikal terhadap negara yang memiliki sumber minyak yang banyak terutama di sekeliling Israel. Peristiwa tersebut juga boleh dikatakan sebagai bermulanya penjajahan secara fizikal terhadap negara Islam.

Simbol iluminati juga terdapat pada setiap kepingan note US Dollar terutama $1. Gambar di atas hanyalah sebahagian simbol yang ditonjolkan ada beberapa simbol lagi yang tidak ditonjolkan misalnya gambar burung hantu dan WTC yang sedang runtuh. Klik gambar untuk paparan lebih jelas.

3. Osama Bin Laden
Merupakan imej yang dicipta. Hal ini kerana adalah mustahil mereka tidak dapat menangkapnya dengan kecanggihan ternologi yang ada. Untuk pengetahuan semua, semua satelit yang ada kini kalau tidak salah saya berjumlah 6000 satelit, tidak ada satu pun milik orang Islam. Terdapat banyak satelit di luar sana diprogramkann untuk mengintip pergerakan pemimpin Hamas sekali gus membunuh mereka. Maaf, saya tidak ingat nama pemimpin Hamas yang empat kali hampir dibunuh menggunakan satelit. Berdasarkan situasi tersebut adalah mustahil Osama Bin Laden tidak dijumpai sehingga kini sedangkan dia setiasa mengeluarkan kenyataan melalui video-video yang dirakam. Lihat sahaja Saddam Husien. Bersembunyi di dalam tanah pun berjaya dicari oleh mereka.

4. Michel Jackson dan Puteri Diana
Kebanyakan orang kenamaan dan ternama telah mengikat janji dengan 'mereka' untuk memperjuangkan agenda yang disusun oleh 'mereka 'termasuklah Micheal Jackson, Puteri Diana dan John F. Kennedy (Presiden Amerika Syarikat) adalah antara yang mengikat janji dengan 'mereka'. Namun disebabkan mereka mengkhianati janji tersebut, mereka dibunuh dengan begitu tagis.


5. Simbol-simbol iluminati
Simbol-simbol ini sentiasa ditonjolkan dalam filem-filem, logo-logo, video klip-video klip dan banyak lagi medium lain supaya manusia immune dengannya. Ia juga sebenarnya adalah untuk memimpin pemikiran bawah sedar manusia supaya manusia berkeinginan dengan perkara yang telah mereka programkan ke atas kita. Tanpa kita sedari mereka sebenarnya sedang memprogram kita untuk memuja Satan (Syaitan). Serba sedikit tentang perkara yang saya maksudkan tadi akan diterangkan serba ringkas dalam bahagian filem Avatar.

Bentuk mata yang unik dalam Avatar dan warna biru merupakan antara simbol iluminati

6. Avatar
Maklumat berkenaan filem Avatar yang memiliki agenda tersembunyi ini boleh di dapati dalam Majalah Al-Islam keluaran bulan April 2010. Penulisnya merungkai sedikit sebanyak berkenaan agenda tersembunyi James Cameron merupakan pengarah filem besar tersebut termasuk filem Titanic dan Terminator 2. James Cameron merupakan jutawan yang kaya. Dikhabarkan bahawa beliau telah membuat penyelidikan selama 10 tahun untuk menghasilkan filem Avatar. Sudah tentu bagi pengarah filem yang kaya sepertinya, wang bukanlah misi utamanya tetapi ada sesuatu yang ingin disampaikan kepada penonton filem tersebut juga filem-filem sebelumnya.

Al-Islam keluaran April 2010

Avatar merupakan filem animasi yang mengambarkan dunia imaginasi yang di luar bayangan kita. Dunia yang penuh dengan tumbuhan aneh dan digambarkan dengan gambaran yang sangat cantik. Kepada peminat filem animasi Barbie tentu anda memahami perkara yang ingin saya maksudkan. Ia sekali gus mengambarkan dunia yang kita diami yang dicipta oleh Allah s.w.t kini tidak seindah mana.

Filem tersebut mengambarkan manusia pada tahun 2154 tidak lagi memiliki agama. Sebaliknya manusia pada ketika itu akan menyembah roh nenek moyang yang dikatakan lebih berkuasa. Filem ini turut mengambarkan seorang yang berada di dunia manusia tidak mahu kembali ke dunianya kembali kerana tertarik dengan dunia Avatar tersebut. Ia seolah-olah mempunyai kesinambungan dengan filem 2012 yang mengambarkan semua penganut agama (Islam, Kristian, Hindu, Yahudi dan sebagainya) pada ketika itu tidak membawa makna kerana tidak dapat lari daripada bencana yang digambarkan oleh mereka.

Bagi sesiapa yang telah menontonya saya kira lebih memahami perkara yang ingin saya sampaikan. Maaf, saya masih belum berkesempatan menonton filem tersebut. Jadi agak sukar untuk saya menjelaskannya dengan baik. Bagi sesiapa yang telah atau ingin menontonya, cuba imbas kembali setiap perkara yang diucapkan oleh actor, gambar dan gerak-geri mereka kerana di situ terdapat perkara yang cuba disampaikan oleh mereka. Biasanya kita tidak menyedarinya tetapi pemikiran bawah sedar kita akan menyedari hal tersebut.

Iluminati di Malaysia. Sebenarnya dalam Mastika beberapa tahun dahulu telah mengkaji tentangnya. Bahkan ada bangunan khas di Ipoh didirikan pada zaman penjajah lagi untuk tujuan mereka berkumpul dan sebagainya.


7. Iluminati di Malaysia

Jangan sangka agenda Yahudi untuk menubuhkan Yahudi Antarabangsa tidak ada di Malaysia. Anda boleh terus merujuk kepada link ini. Bagi saya, kita perlu berhati-hati memilih pemimpin kerana mereka akan mencorak bukan sahaja kehidupan kita tetapi akan menentukan bagaimana akidah kita. Hati-hatilah...
Baca dahulu link yang saya maksudkan. Baru tafsir.

Terdapat banyak lagi perkara yang harus kita faham tentang iluminati (illumination). Banyak lagi simbol yang tidak mampu saya ulas satu persatu di sini. Namun telah banyak mengenainya telah dibincangkan dalam banyak laman web dan blog. Bukan sahaja umat Islam mula menyedari akan gerakan ini, tetapi juga agama lain seperti Kristian.

Bangunlah wahai ummat Islam sekalian.... Aqidah kita sedang diancam kini. Bangunlah... bersatulah.. perangilah...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...