Sunday, July 25, 2010

V :TV Series

Kali ini entry saya ringkas sahaja. Kebetulan saya berkesempatan menonton V satu tajuk bagi TV Series. Ada perkara penting berkenaan iluminati yang pernah saya tulis dulu.

Secara keseluruhannya V adalah satu kisah yang memaparkan tentang agenda iluminati yang ingin menakluk dunia. Agenda utama mereka untuk menubuhkan The New World Oder menjadi tema utama drama siri tersebut. Drama siri tersebut turut menyelitkan bahawa mereka dikatakan manusia yang sempurna berbanding manusia biasa.

Melalui V, 'mereka' gambarkan bagaimana agenda 'mereka' memanipulasi golongan media, remaja dan sebaginya. Ada yang sedar agenda tersebut tetapi terpaksa mengikutinya kerana ugutan yang diterima. Golongan yang tidak menyedarinya pula, turut sama menyertai 'mereka' atas dasar keamanan.Bagi sesiapa yang ingin menonton drama siri tersebut, saya nasihatkan anda mengetahui serba ringkas tentang iluminati terlebih dahulu. Jika tidak anda tidak akan memahami hubungan drama siri tersebut dengan agenda iluminati. Just taip perkataan iluminati@ illumination anda akan menemui jawapannya.

Dalam drama siri Smallville pun ada agenda tersebut diselitkan. Contoh, Kal-El nama sebenar bagi Clark Kent adalah bermaksud 'Kal-El is Hebrew (which makes sense, since Siegel and Shuster, the creators of Superman, were Jews). It can be interpreted to mean either "all of God" or "the voice of God", depending on what vowels you use. Suatu ketika dahulu dalam akhbar tempatan pernah menulis tentang agenda ini. Tetapi dalam akhbar tersebut Kal-El dikatakan nama bagi tuhan Yahudi. Banyak lagi tetapi saya tidak berkesempatan untuk mengupas satu persatu.

Banyakkanlah membaca dan memahami banyak perkara terutama mengenai agama (agama Islam dan jangan lupa amalkannya perkara yang kita pelajari dan fahami). Insya Allah, Allah akan menujukkan jalan bagi kita memahami dunia. Allah akan menunjukkan kepada kita perkara yang selama ini halal bagi kita, tetapi rupa-rupanya haram sama ada dalam makanan yang dirasakan halal rupanya haram, ilmu pengetahuan yang diselewangkan dan banyak lagi perkara lain. Nauzubillahi min zalik...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...